CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday, January 29, 2011

Awak ada hati tak? Kalau saya nak hati awak boleh tak?.......

Buat awak...........
 Memang saya punya hati dan perasaan tapi hati saya dah lama di bawa lari oleh helang durjana....Macammana saya nak bagi kat awak...?

Awak.......
Saya bukan perempuan melayu terakhir,
Saya juga bukan semulia Khatijah,
Saya juga bukan sepopular Jeniffer Lopez,
Saya cuma manusia biasa yang tak sempurna dari segala segi,

Awak......
Saya terkesima bila awak tanya saya ada hati ke tak...
Saya memang punya hati,
Tapi hati saya dah lama hilang dan saya tak pernah cari balik sebab saya tak
mahu rasai kekecewaan itu lagi,
Saya takut sangat-sangat sebab saya tak kuat untuk hadapi semua itu lagi,
Saya dah pernah beri hati saya pada orang yang salah,
Saya tak mahu ianya berulang kembali,
Biarlah saya sendiri sebab saya senang begini,
Saya sunyi, saya sepi tapi sekurang-kurangnya hati saya tak terluka,
Saya tak sanggup....

Awak.....
Saya serius bila saya kata saya takut,
Saya takut saya tak mampu nak kawal hati saya sendiri,
Saya lebih senang berkawan dengan semua orang,
Tanpa perlu ada sebarang ikatan istimewa,
Mana ada perempuan yang tak mahukan semua itu,
Saya juga mahu,
Tapi saya lebih suka bersikap berhati-hati,
Tak salah kan ?

Awak......
Kepercayaan saya pada lelaki terlalu tipis,
Saya tak pernah cuba untuk percaya kan lelaki lagi,
Perlu ka saya percaya bila hati saya dah di siat-siat dengan kejam,
Saya pernah  cuba buka pintu hati saya untuk orang lain,
Tapi hasilnya cukup menyedihkan,
Kesimpulannya biarlah saya masih begini,
Saya Redha dan saya berserah 100% pada yang Maha Esa,
Dia yang lebih mengetahui segala-galanya,

Awak.......
Biarlah ianya datang sendiri tanpa perlu di paksa,
Saya tak mahu saya terpaksa sebab saya tak suka,
Biarlah semuanya berlaku dengan ikhlas,
Insyaallah bila kita ikhlas ia akan datang dengan sendirinya,
Saya tak bermaksud saya menolak awak,
Tapi saya mengambil pendekatan yang lebih selamat,
Atas sebab-sebab saya yang tersendiri,
Biarlah kita berkawan dahulu dan saling kenal dengan lebih lanjut,
Saya gembira bila berkawan dengan awak,
Cuma biarlah masa yang menentukan segala-galanya,

Awak.......
Saya tak memilih siapa pun untuk menjadi kawan saya,
Siapa pun orang itu saya terima dengan hati terbuka,
Saya percaya bila kita ikhlas kita akan lebih bahagia,
Dalam hidup ini, kita perlu bersyukur,
Dengan itu barulah kita akan beroleh ketenangan yang abadi,
Saya nak awak gembira dan lalui hari-hari awak dengan tenang,
Lupakan semua kenangan yang menyedihkan,
Awak bina hidup baru,
Insyaallah dengan harapan dan semangat yang kuat awak boleh...
Awak.......
Saya juga mahu jalani hidup saya dengan tenang,
Saya juga mahu kebahagiaan seperti orang lain,
Saya juga ada impian, ada angan-angan..
Ada ketika saya tergelincir dari landasan,
Tapi saya Redha sebab saya tak mahu mengalah,
Saya percaya pada kebesaran Tuhan,
Insyaallah
Jodoh, Ajal dan Pertemuan di tangan Dia,
Siapa kita untuk merancang semua itu,

Awak......
Saya gembira bila awak sudi berkawan dengan saya,
Saya harap awak ikhlas,
Tetapi saya tak menjanjikan bulan dan bintang untuk awak,
Jauh sekali saya ingin memberi harapan buat awak,
Sebab saya sendiri tak mahu menaruh harapan pada sesiapa pun,
Saya berserah sepenuhnya pada Dia,
Saya juga punya masa silam yang kelam,
Saya tak punya keluarga yang sempurna,
Saya ada banyak trauma dalam hati,
Saya mohon awak mengerti,
Saya tak layak untuk meminta sesuatu yang lebih baik,
Sebab saya juga tak sebaik mana....

Awak.......
Saya tujukan lagu ini untuk awak,
Sebagai pembakar semangat,
Sebab saya suka dengar lagu ini bila saya 'down'
Harap-harap awak suka.....:-)


Wink*Wink



No comments:

Post a Comment